Loggbok: sammanfattning

Min första idé för projektet var att ta mina foton när jag var i London på sportlovet. Brist på bra idéer/tidsbrist ledde till att jag kom hem med ett minneskort utan några potentiella projektbilder. Jag funderade mycket på vad jag skulle kunna fota istället, jag har hela tiden varit inne på stadsmiljöer/arkitektur eftersom det är något jag tycker är roligt.

En kväll i mars var jag och pappa ensama hemma och bestämde oss för att titta på en film. Vi tittade igenom hårddisken på tv:n och när vi bläddrade till Somers Town, en svartvit flm producerad 2007, inspelad i London. Den filmen gav mig mitt projektarbete.

Jag har varit sugen på att prova fota analogt och förrförra veckan fick jag en gammal Minolta-kamera av pappa, med ett normalzoom, ett macro och ett teleobjektiv. Det ena ledde till det andra och förra helgen spenderades i London med den analoga om halsen och en svartvit filmrulle i. Mitt projektarbete blev att i första hand lära mig fotografera analogt och att fånga mitt London i svartvitt.

Den svartvita filmrullen är inne på framkallning och den får jag den kommande veckan, men jag fotade även med en färgrulle som jag fick tillbaka igår. Jag var jättenervös för om dom skulle vara jättekassa, dålig exponering, dålig skärpa, brusigt eller liknande så skulle det betyda att min svartvita most likely också skulle misslyckats. Jag chansade lite med den analoga kameran för jag visste egentligen inte ens om den fungerade som den skulle. Nu, med mina färgfoton i hand, vet jag att den i allra högsta grad fungerar och nu kan jag knappt vänta tills jag får se mina svartvita!












Kommentarer
Postat av: dj fave

FINA BILDER :)

2011-10-10 @ 16:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0