Delredovisning





När man jobbar analogt är det ganska svårt att jobba efter en deadline eftersom det ofta blir strul, filmrullar som lossnar, fastnar eller butiker som tappar bort ens framkallade foton. Jag kör dessutom på äkta svartvit film och inte färg som framkallas i svartvitt eftersom jag tycker det blir så himla mycket finare kontraster i äkta (jämförelse, äkta vs. "vanlig" (klickbara länkar)). Haken är att det tar 7-10 dagar att framkalla istället för en timme, det är därför det gäller att vara ute i god tid. Nu har jag iallafall fått tillbaka en rulle, på måndag får jag två till och nästa måndag en fjärde (räknar dock med att ha valt ut foton innan dess, men det är en nödfilm). 36 gånger fyra foton, varpå jag ska välja ut 14 stycken bra.

Jag måste även kombinera analogt med modern teknik då dom sista sju bilderna på senaste rullen blev ljusskadade. Så jag tänkte försöka rädda dom i Photoshop med hjälp av olika tekniker och fylla ut dom vita fläckarna och även skärpa upp några foton.  

Jag är lite stressad men jag tror att det kan bli bra det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0